Bir yüzyıldan uzun süreye yayılan zengin tarihiyle, Brother mütevazı bir geçmişten, farklılaşmış birçok uluslu şirkete dönüşmüştür. Teknolojisi ve iş aktiviteleri zamanla gelişse de, güçlü liderlik ve ürün yeniliği anlayışı Brother’ın tarihi boyunca değişmeden kalmıştır ve bugün de 1908’de olduğu kadar önemlidir.

Brother’ın tarihi hakkında daha fazla şey öğrenmek için aşağıdaki linke tıklayınız.

Kuruluş Ruhu

Dikiş makinesi satan ve tamir eden Yasui Dikiş Makinesi Şirketi, 1908 yılında Brother Industries Ltd.’nin babası olan Kanekichi Yasui tarafından kuruldu.

On çocuktan en büyüğü olan Masayoshi Yasui 9 yaşında babasına yardım ediyorken, 17 yaşında Osaka’da çırak olarak çalışmaya başladı. O zamanki dikiş makinesi sektörüne ithal ürünler egemendi. Masayoshi, yerli üretimi tanıtarak, bu ithal-odaklı dikiş makinesi sektörünü ihraç-odaklı sektöre dönüştürmeye kararlıydı.

Üretim faaliyeti ve ileri işlem teknolojisi eksikliği birçoklarını, Japonya’da dikiş makinesi üretmenin imkansız olduğunu düşünmeye yöneltse de, Masayoshi’nin çözümü asla sarsılmadı. Hasır şapka üretmek için hidrolik baskılar geliştirmeye ve satmaya başladı, bir yandan da dikiş makinesi üretimi için araştırmalar yürütüyordu.

Masayoshi’nin genç kardeşi ve Brother’ın kurucu üyesi Jitsuichi Yasui’nin dikiş makinesinin ana bileşenlerinden biri olan mekik zincirleri geliştirmeyi başarmasıyla araştırma başarılı oldu. 1932’de Yasui kardeşler, tamamı Japonya’da üretilmiş ilk dikiş makinesini başarıyla piyasaya sundular.

İlk günlerinden beri Brother “üstün kalite ve eşsiz hizmet” mottosuyla hareket etti. Bu motto şirketin devam eden zenginliği için bir anahtardır ve kaliteli ürünler üretmeye olan bağlılığını yansıtır- bu değer her Brother çalışanına geçmeye devam etmektedir.

Brother Grubu, yeni dönem için temel politikalarını tanımlayan Brother Global Şirketi “kaliteye bağlılık” “müşteri önceliği” ve “çevreye duyarlılık” ilkelerine sahiptir. Şirketin öngördüğü Brother sorumluluğu: “ Brother Grubun misyonu yüksek kalite ürün ve hizmetleriyle müşterilerine değer vermek ve seri olabilmektir.”

Dikiş Makinesi Dönemi

1928’de yerel olarak dikiş makinesi üretmek isteyen, Yasui kardeşler tarafından üretilen, bu makine hasır şapka üreten ilk zincir dikişli dikiş makinesiydi. Bu “Brother” markası altında pazarlanan ilk üründü, Yasui kardeşlerin bu dikiş makinesinin üretimi esnasındaki işbirlikçi çabaları sonucunda bu ismi aldı.

İlginç bir şekilde, ilk modellerini adlandırırken Yasui kardeşlerin düşündüğü ilk marka ismi “Brother” değildi. Başlangıçta “Sister” ismini seçtiler çünkü dikiş makinesi kullanıcılarının çoğu kadındı ancak o adın hali hazırda dikiş makinesi adı olarak tescil edildiği ortaya çıktı. Güçlü aile bağlarından ilham alarak kurucular Jitsuichi ve Masayoshi Yasui “Brother” adını kullanmaya karar verdiler.

1933’te şirket şimdi Mizuho Ward, Nagoya Şehri olan bölgede, yerli dikiş makinesi seri üretimi için yeni bir fabrika inşa etti. Seri üretimden sonraki adım, daha sonra 1936’da sanayi tipi dikiş makinesi üretmeye başlayan Nippon Dikiş Makinesi Üretim Şirketi adı altındaki birleşmesini desteklemek amacıyla 15 Ocak 1934’te,Yasui Brothers Dikiş Makinesi Mağazasını açmak oldu.

1941’de Japonya’da satış ağı oluşturmak için Brother Satış Ltd. kuruldu. 1947’de, Japon hükümetinin isteğiyle Brother Şangay’a 200 tane dikiş makinesi ihraç etti. Bu ithal – odaklı sektörü ihraç odaklı sektöre dönüştürmek için atılan ilk adımdı ve Brother’ın kuruluşundan bu yana hedeflediği şey buydu.

Farklılaşma Dönemi

Dikiş makinesi üretimiyle geliştirdiği teknolojiyi kullanarak, Brother diğer iş alanlarında farklılaşmaya başladı. Örme makineleri ve ev tipi elektrikli cihazlar üretti .Aynı zamanda elektronik aletlerle deneyimleri oldu.

1954 yılında ihracatı arttırmak amacıyla, bir ihracat şirketi olarak Brother Uluslararası Şirketi kuruldu.1954’te New York’ta satış ofisi açılmasıyla ve 1958’de İrlanda’da ilk Avrupa üretim temeliyle, Brother uluslararasılaşma konusunda aktif olarak diğer Japon şirketlerini teşvik etti.

Aynı dönemlerde, ABD satış şirketi, bir ofis gereci olarak daktiloların ABD’de hızla popülarite kazandığını vurgulayarak portatif daktilo üretimini önerdi. Düzenli çalışmalarla, mühendis ekip, piyasadaki rakiplerinden daha düşük maliyette, daha yüksek kalitede ve mükemmel dayanıklılıkta bir daktilo üretmeyi başardı. Brother daktiloları daha sonra ABD’ye ihraç edildi. Kalitesi ve etkili çalışmasıyla ABD’de kısa sürede ün kazandı, şirketin bilgi ve iletişim araçları alanına girişini başlattı.

1961’de Japonya’daki Headquarters binası tamamlandı ve 1962’de şirketin adı Nippon Dikiş Makinesi Üretim Şirketi’nden, Brother Industries Ltd. ‘ye dönüştürüldü. 1964’te Tokyo Olimpik Oyunlarında, Brother yurt dışından gelen gazetecilere 300 adet daktilo verdi. Bu durum Brother markasının tanınmasına çok yardımcı oldu.

1971’de Brother 20’den fazla dilde daktilo üretiyor ve ürettiği bu daktiloları dünya genelinde 110 ülkeye ihraç ediyordu. Dikiş makinelerinin yanı sıra, daktilolar da E9E14E18E16şirketin önde gelen ihraç ürünlerinden birisi olmuştu.

Mekatronik Dönem

Kuruluşundan bu yana aktif olarak yeni ürün üretimiyle ilgilenen Brother için, mekanik birtemele elektronik teknolojiyi eklemek doğal bir adımdı. 1971’de Brotherbaşarılı bir şekilde dünyanın ilk yüksek hızlı nokta vuruşlu yazıcısını geliştirdi. Bu başarı bugünün baskı teknolojisinin kaynağı olarak düşünülmektedir. Bir ABD şahıs şirketiyle birlikte geliştirilen bu ürün, o zamanki makinelere kıyasla oldukça etkileyici yüksek baskı hızıyla hemJaponya’da hem de yurt dışında ün kazandı.

1980 yılında, Brother ofis kullanımı için, doğrusal nabız motoru kullanan papatyateker baskı özelliğinde elektronik bir daktilo geliştirdi ve bu ürün kısasürede mükemmel bir ün kazandı. 1984 Los Angeles Olimpiyatları’nın resmisponsoru olan Brother 3,000 adet daktilo hediye etti. Böylece bir numaralıdaktilo markası olarak uluslararası bir ün kazandı.

Budönemin ardından, Brother eşsiz bir “ Etiketleme Sistemi” ürünü piyasaya sürdü. Bu ürün elektronik kişisel yazıcılar ve Japon kelime işlemcilerinin üretimiyle geliştirilen termal transfer teknolojisini kullanıyordu.1987’de Brother, faks makinesi üretimine başladı. Bu girişim şirketin bilgi ve iletişimaraçları alanındaki pozisyonunu daha da güçlendirdi.

Şebeke ve Kapsamlar

1992’de Brother, Amerika’da yeni faks makinesi “FAX-600″ü tanıttı, bu ürün kısa sürede en çok satılanlardan birisi oldu ve Brother’ı bir sonraki aşama olan gerçek Şebeke ve Kapsam alanına taşıdı.

Bu başarının ardından, Brother, rekabetçi bir fiyatta, yüksek performanslı çok işlevli bir faks makinesi geliştirdi. Brother’ın, rakiplerinin fark etmediği bir müşteri bölümüne odaklanmaya karar vermesiyle önü iyice açıldı; pahalı olmayan ofis gereçlerine ihtiyaç duyan küçük ofislerle artan şahıs şirketleri.müşteri grubuna eklemiştir.

1995’te Brother, baskı, fakslama, kopyalama işlevlerini tek bir birimde birleştiren Lazer Dijital Çok-İşlevli Yazıcısını piyasaya sürdü. Bu yeni makine Brother’ın baskı piyasasındaki büyümesini hızlandırdı. Brother daha sonra Renkli Inkjet Dijital Çok-İşlevli Yazıcısını tanıttı. Bu yenilikçi ürünlerin sonucu olarak, Brother’ın bilgi ve iletişim gereçleri sektörü hızlı bir şekilde genişledi.

Global Vizyon 21

Global işlem yapan bir şirket olarak, Brother Grup tüm işlemlerinde “müşteriönceliği” politikasına sadık kalır. Hem var olan müşterilerimize hem de potansiyel müşterilerimize üstün kalite hizmet sunmaya çalışırız. Bu ilkeleritemel alan Global Vizyon 21, Brother Grub’un orta-uzun dönemli bir şirket vizyonu olarak 2002 yılında kurulmuştur.Global Vizyon 21’in amaçları arasında şunlar yer almaktadır:
•Yüksek karlılık oranıyla lider bir global şirketolmak
•Seçkin teknoloji gelişmeleriyle birinci sınıf birüretici olmak
•Brother’ın “ Yanınızdayız” mottosunu şirketkültürümüz üzerinde taşımak

Müşteri-odaklı yönetim sistemiyle, üç sektör dalına odaklanan Brother bu amaçlarıgerçekleştirmek için çabalamaktadır:

1.Printing & Solutions (P&S) Company
Yazıcılar, Çok işlevli Yazıcılar Faks makineleri, P-TouchEtiketleyiciler
2.Personal & Home (P&H) Company
Yerli dikiş makineleri
3.Machinery & Solution (M&S) Company
Sanayi tipi dikiş makineleri, makine araçları

Printing & Solutions (P&S)şirketi baskı teknolojilerine odaklanmıştır. P&S küçük ofis ve ev tipi ofisortamlarına ve büyük şirketlerin birimsel iş gruplarına mükemmel uyacak şekildetasarlanmış çözümler sunar, iş akışını sabit kılan ürünler tasarlar ve etkinlikve güvenilirlik sağlar.

Personal & Home (P&H)şirketinin görevi müşterilerine, eğlenceli, kullanımı kolay dikiş ürünlerisağlamak ve yaratıcılıklarını arttıracak birçok yöntem sunabilmektir.

Machinery & Solution (M&S) şirketi müşterilerine, endüstriyel dikiş makinesi ve makine gereçleri üretim alanlarıyla örtüşen ve bu alanları aşan “çözümler” sunar. Üretim geleneği ve ruhu aynı kalsada, yüksek kaliteli ürün ve hizmetleriyle Brother müşterilerine değer vermeye devam edeceğini temin eder.

Dönüm Noktaları

1908 Kanekichi Yasui Yasui Dikiş Makinesi Şirketini kurdu.

1928 Şirket, hasır şapka üretimi için zincir dikişli dikiş makinesini piyasaya çıkardı, bu Brother adı altındaki ilk üründü. 1932. (kayması gerekiyor tarih sırasına) Brother dikiş makinesi seri üretiminde başarılı oldu.

1932 Brother dikiş makinesi seri üretiminde başarılı oldu.

1934 Japonya’da Nippon Dikiş Makinesi Üretimi Şirketi (şimdi Brother Industries Ltd.) kuruldu.

1954 Amerika’da bölgesel satış şirketi açıldı.

1958 Avrupa’da bölgesel satış şirketi açıldı.

1961 Portatif daktiloların üretimi başladı. Brother iş makinesi ve makine gereçleri alanına giriş yaptı.

1962 Şirketin ismi Brother Industries Ltd. olarak değiştirildi.

1963 Sermaye, Tokyo Menkul Kıymetler Borsasında, Osaka Menkul Kıymetler Borsasında ve Nagoya Menkul Kıymetler Borsasında yer aldı.

1971 Dünyanın ilk yüksek hızlı nokta vuruşlu yazıcılarının üretimine başlandı.

1977 Avustralya’da Brother Uluslar arası (Avustralya) Pty. Ltd. kuruldu.

1979 Tayvan Brother Industries Ltd. yerel dikiş makinesi üretimine başladı.

1980 Elektronik ofis daktiloları üretimine başlandı.

1984 Brother kuruluşunun 50. Yılını kutladı. Brother Los Angeles Olimpiyat Oyunları’nda resmi sponsor oldu.

1985 Brother Industries (Birleşik Krallık) Ltd. elektronik daktilo üretimine başladı. CNC tıklatma merkezlerinin üretimine başlandı.

1987 Brother telekomünikasyon gereçleri piyasasına girdi. Lazer yazıcıların ve faks makinelerinin üretimine başladı.

1988 Etiketleme sistemi üretimine başlandı.

1991 Brother Industries Ltd. (ana şirket) ilk ISO 9002 sertifikasını aldı.

1994 Brother Industries (Johor) Sdn. Bhd. Malezya’da faks makinesi üretimine başladı. Brother’ın 30 milyonuncu daktilosu üretildi.

1995 Brother Lazer Çok İşlevli Yazıcıyı (MFC) başlatan ilk şirket oldu.

1996 Brother Industries (Birleşik Krallık) Ltd. ilk ISO 14001 sertifikasını aldı.

1997 Brother Uluslar Arası Olimpiyat Komitesinin Resmi Sponsoru oldu.

1998 Brother Formula Bir yarış takımı “Jordan”ın sponsorluğuna başladı.

2000 Brother 30 milyon yerli dikiş makinesi üretimini gerçekleştirdi. Brother 10 milyon elektronik etiketleme sistemi üretti.

2002 Brother’ın Fax/MFC makineleri üretimi 20 milyon birime ulaştı. Brother- ekoloji, enerji, emisyon t ergonomi açısından bir marka olan “TCO” standardını almayı başaran Dünyanın İlk Yazıcı üreticisi firması oldu.

2003 Brother Industries (Shenzhen) Ltd. MFC üretimine başladı. Renkli inkjet MFC’ler için geliştirilen Kapiler Tüp Mürekkep İletim Sistemi devrim yarattı.

2004 Brother 10 milyonuncu Lazer Ürünü nakliyesini gerçekleştirdi.

2006 Brother, 1.5 pl (pikolitre) mürekkep damlacığı teknolojisi ve Innobella™ öz tüketilebiliri ile yüksek kalitede baskılar için yeni bir Inkjet MFC serisi geliştirdi. Brother Asya’da, ZDNet Asya En İyi Teknoloji İndeksi 2006/2007’de 50 En İyi Bilgi Teknolojileri satıcıları arasında yer aldı.

2007 Brother en çok beğenilen lazer yazıcıları ve kendi baskı motoru teknolojisine sahip MFC’leri piyasaya sürdü.

2008 Brother Dünya’nın ilk A2 Inkjet Çok-İşlevli Yazıcıyı ( Profesyonel Seriler olarak adlandırılır) piyasaya çıkardı. Brother’ın HL-2170W’u Monokrom Lazer Yazıcı özelliği için Satın Alanlar Laboratuarı tarafından “Yılın Ürünü” ödülünü aldı.

2009 Brother ilk Renkli LED Makinelerini piyasaya sürdü – 2 yazıcı ve 3 Çok İşlevli Yazıcı Brother Gulf Türkiye’deki ilk şubesini açtı.

Not: Brother iş hayatına Yasui Dikiş Makineleri Şirketi adı altında dikiş makinelerini tamir eden bir atölye olarak başladı.