Brother Gulf

1991-2021

Kuruluş Ruhu

1908-1928

1908

Kanekichi Yasui Yasui Dikiş Makinesi Şirketini kurdu

Dikiş makinesi satan ve tamir eden Yasui Dikiş Makinesi Şirketi, 1908 yılında Brother Industries Ltd.’nin babası olan Kanekichi Yasui tarafından kuruldu.

1925

Masayoshi Yasui şirketi devraldı ve adını Yasui Brothers ’Sewing Machine Co. olarak değiştirdi.

1925 yılında Masayoshi Yasui

On çocuktan en büyüğü olan Masayoshi Yasui 9 yaşında babasına yardım ediyorken, 17 yaşında Osaka’da çırak olarak çalışmaya başladı.

O zamanki dikiş makinesi sektöründe ithal ürünler egemendi. Masayoshi, yerli üretimi tanıtarak, bu ithal-odaklı dikiş makinesi sektörünü ihraç-odaklı sektöre dönüştürmeye kararlıydı.

1928

İlk Brother ürünü üretildi.

Yasui kardeşler tarafından üretilen, bu makine hasır şapka üreten ilk zincir dikişli dikiş makinesiydi. Bu “Brother” markası altında pazarlanan ilk üründü, Yasui kardeşlerin bu dikiş makinesinin üretimi esnasındaki işbirlikçi çabaları sonucunda bu ismi aldı.

Sewing Machine Era

1932 - 1947

1932

Brother dikiş makinesi seri üretiminde başarılı oldu

Masayoshi’nin genç kardeşi ve Brother’ın kurucu üyesi Jitsuichi Yasui’nin dikiş makinesinin ana bileşenlerinden biri olan mekik zincirleri geliştirmeyi başarmasıyla araştırma başarılı oldu.

1932’de Yasui kardeşler, tamamı Japonya’da üretilmiş ilk dikiş makinesini başarıyla piyasaya sundular.

1934

Nippon Dikiş Makinesi Üretim Şirketi kuruldu

Seri üretimden sonraki adım, daha sonra 1936’da sanayi tipi dikiş makinesi üretmeye başlayan Nippon Dikiş Makinesi Üretim Şirketi adı altındaki birleşmesini desteklemek amacıyla 15 Ocak 1934’te,Yasui Brothers Dikiş Makinesi Mağazasını açmak oldu.

1941

Japonya’da satış ağı oluşturmak için Brother Satış Ltd. kuruldu

Japonya’da satış ağı oluşturmak için Brother Satış Ltd. kuruldu.

1947

Brother, ev tipi dikiş makineleri ihraç etmeye başladı.

Japon hükümetinin isteğiyle Brother Şangay’a 200 tane dikiş makinesi ihraç etti. Bu ithal – odaklı sektörü ihraç odaklı sektöre dönüştürmek için atılan ilk adımdı ve Brother’ın kuruluşundan bu yana hedeflediği şey buydu.

Farklılaşma Dönemi

1954 - 1964

1958

Farklılaşma ve Küreselleşme

Dikiş makinesi üretimiyle geliştirdiği teknolojiyi kullanarak, Brother diğer iş alanlarında farklılaşmaya başladı. Örme makineleri ve ev tipi elektrikli cihazlar üretti. Aynı zamanda elektronik aletlerle deneyimleri oldu.

1954 yılında ihracatı arttırmak amacıyla, bir ihracat şirketi olarak Brother Uluslararası Şirketi kuruldu.

1954’te New York’ta satış ofisi açılmasıyla ve 1958’de İrlanda’da ilk Avrupa üretim temeliyle, Brother uluslararasılaşma konusunda aktif olarak diğer Japon şirketlerini teşvik etti.

1964

Brother markasının oluşturulması

1961 ile 1964 arasındaki dönem, Brother'ın yavaş yavaş kurulduğu ve markasını güçlendirdiği bir dönemdi.

1961’de Japonya’daki Headquarters binası tamamlandı ve 1962’de şirketin adı Nippon Dikiş Makinesi Üretim Şirketi’nden, Brother Industries Ltd. ‘ye dönüştürüldü.

1964’te Tokyo Olimpik Oyunlarında, Brother yurt dışından gelen gazetecilere 300 adet daktilo verdi. Bu durum Brother markasının tanınmasına çok yardımcı oldu.

Sermaye, Tokyo Menkul Kıymetler Borsasında, Osaka Menkul Kıymetler Borsasında ve Nagoya Menkul Kıymetler Borsasında yer aldı. Brother aynı dönemde makine ve makine ekipmanları sektörüne yöneldi.

Mekatronik Dönemi

1971 - 1989

1971

Dünyanın ilk yüksek hızlı nokta vuruşlu yazıcısını geliştirdi

1971’de Brother başarılı bir şekilde dünyanın ilk yüksek hızlı nokta vuruşlu yazıcısını geliştirdi. Bu başarı bugünün baskı teknolojisinin kaynağı olarak düşünülmektedir. Bir ABD şahıs şirketiyle birlikte geliştirilen bu ürün, o zamanki makinelere kıyasla oldukça etkileyici yüksek baskı hızıyla hem Japonya’da hem de yurt dışında ün kazandı.

1971

Brother sürekli bir büyüme yaşamaktadır.

1971’de Brother 20’den fazla dilde daktilo üretiyor ve ürettiği bu daktiloları dünya genelinde 110 ülkeye ihraç ediyordu.

1980

İş ve teknolojide hızlı gelişmeler meydana gelmektedir.

1980 yılında, Brother ofis kullanımı için, doğrusal nabız motoru kullanan papatyateker baskı özelliğinde elektronik bir daktilo geliştirdi ve bu ürün kısasürede mükemmel bir ün kazandı.

Bu dönemin ardından, Brother eşsiz bir “ Etiketleme Sistemi” ürünü piyasaya sürdü. Bu ürün elektronik kişisel yazıcılar ve Japon kelime işlemcilerinin üretimiyle geliştirilen termal transfer teknolojisini kullanıyordu.

1987

1987’de Brother, faks makinesi üretimine başladı. Bu girişim şirketin bilgi ve iletişim araçları alanındaki pozisyonunu daha da güçlendirdi.

Los Angeles Olimpiyatları’nın resmi sponsoru olan Brother 3,000 adet daktilo hediye etti. Böylece bir numaralı daktilo markası olarak uluslararası bir ün kazandı.

1992'ye kadar Calgary'deki Kış Olimpiyat Oyunları'nın 1 NUMARALI (Olimpiyat Ortağı) sponsoru oldu.

İş makinesi parçalarının üretimine başlandı.

Network Dönemi ve Gelecek

1992 - 1995

1992

Çok FonksiyonluYazıcılarda öncü oldu ve çevrimiçi karaoke sektörüne girdi.

1992’de Brother, Amerika’da yeni faks makinesi “FAX-600″ü tanıttı, bu ürün kısa sürede en çok satılanlardan birisi oldu ve Brother’ı bir sonraki aşama olan gerçek Şebeke ve Kapsam alanına taşıdı.

Aynı zamanda, dahili olarak geliştirilen içerik dağıtım teknolojisi ve altyapısından yararlanan Brother, çevrimiçi karaoke işine girmek için Xing Inc.'i kurdu.

Çevrimiçi karaoke işine girmesiyle, Brother, içerik hizmetleri ve yeni nesil içerik dağıtım sistemleri gibi çözümler sunarak ağını ve içerik işini genişletti.

1995

İlk Lazer Çok Fonksiyonlu Yazıcının (MFC) piyasaya sürülmesi

Brother, baskı, fakslama, kopyalama işlevlerini tek bir birimde birleştiren Lazer Dijital Çok-İşlevli Yazıcısını piyasaya sürdü. Bu yeni makine Brother’ın baskı piyasasındaki büyümesini hızlandırdı.

Brother daha sonra Renkli Inkjet Dijital Çok-İşlevli Yazıcısını tanıttı. Bu yenilikçi ürünlerin sonucu olarak, Brother’ın bilgi ve iletişim gereçleri sektörü hızlı bir şekilde genişledi.

Diğer Önemli Tarihler

1991-2021

2002

Brother'ın kurumsal vizyonu olarak Global Vision 21'in oluşturulması

Global işlem yapan bir şirket olarak, Brother Grup tüm işlemlerinde “müşteri önceliği” politikasına sadık kalır. Hem var olan müşterilerimize hem de potansiyel müşterilerimize üstün kalite hizmet sunmaya çalışırız. Bu ilkeleri temel alan Global Vizyon 21, Brother Grub’un orta-uzun dönemli bir şirket vizyonu olarak 2002 yılında kurulmuştur.

Global Vizyon 21’in amaçları arasında şunlar yer almaktadır:

  • Yüksek karlılık oranıyla lider bir global şirket olmak
  • Seçkin teknoloji gelişmeleriyle birinci sınıf bir üretici olmak
  • Brother’ın “ Yanınızdayız” mottosunu şirket kültürümüz üzerinde taşımak

2002

BBrother TCO standardına ulaştı.

Brother, ekoloji, enerji, emisyon ve ergonomide mükemmellik için dünya çapında tanınan ve gıpta edilen bir "TCO" standardını elde eden dünyanın ilk yazıcı üreticisi oldu.

2008

İşletmenin ilk 100 yılına damgasını vurdu.  

Önce Müşteri' yaklaşımına odaklanan ev ve iş tipi BT çevre birimlerinde lider olan Brother Grup (merkezi Nagoya, Japonya), şirketin yenilikçi teknolojik çözümler, özel müşteri hizmetleri ve üstün ürün kalitesi sunmada 100. yılını kutladı.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.

Diğer Önemli Tarihler

2002 - 2011

2002

Brother'ın kurumsal vizyonu olarak Global Vision 21'in oluşturulması

Global işlem yapan bir şirket olarak, Brother Grup tüm işlemlerinde “müşteri önceliği” politikasına sadık kalır. Hem var olan müşterilerimize hem de potansiyel müşterilerimize üstün kalite hizmet sunmaya çalışırız. Bu ilkeleri temel alan Global Vizyon 21, Brother Grub’un orta-uzun dönemli bir şirket vizyonu olarak 2002 yılında kurulmuştur.

Global Vizyon 21’in amaçları arasında şunlar yer almaktadır:

  • Yüksek karlılık oranıyla lider bir global şirket olmak
  • Seçkin teknoloji gelişmeleriyle birinci sınıf bir üretici olmak
  • Brother’ın “ Yanınızdayız” mottosunu şirket kültürümüz üzerinde taşımak

2002

BBrother TCO standardına ulaştı.

Brother, ekoloji, enerji, emisyon ve ergonomide mükemmellik için dünya çapında tanınan ve gıpta edilen bir "TCO" standardını elde eden dünyanın ilk yazıcı üreticisi oldu.

2008

İşletmenin ilk 100 yılına damgasını vurdu.  

Önce Müşteri' yaklaşımına odaklanan ev ve iş tipi BT çevre birimlerinde lider olan Brother Grup (merkezi Nagoya, Japonya), şirketin yenilikçi teknolojik çözümler, özel müşteri hizmetleri ve üstün ürün kalitesi sunmada 100. yılını kutladı.

2008

Dünyanın ilk A3 Renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısı

Brother, dünyanın ilk A3 renkli Çok Fonksiyonlu Yazıcısını piyasaya sürdü.